Spørgsmål? Ring til os!

+45 86625414

Nyhedsbrev


Vi udsender et nyhedsbrev med tilbud og information ca. hveranden måned.

Åbningstider


Mandag9:30-17:30
Tirsdag9:30-17:30
Onsdag9:30-17:30
Torsdag9:30-17:30
Fredag9:30-18:00
Lørdag9:30-13:00
SøndagLukket

Huskeliste


Få en huskeliste til at holde styr på varer, du er interesseret i.
Log in / Opret profil
Det er ikke nødvendig at lave en profil for at handle på hjemmesiden.
Hvorfor oprette mig?
Glemt kodeord?

Handels- og leveringsbetingelser


Spørgsmål til om varer, priser m.m.

Du er meget velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål af nogen art.

Priser og mængder

Alle priser på hjemmesiden angives inklusive moms, afgifter, told mm.
Ved bestilling til lande udenfor EU fratrækkes moms automatisk.
Der er ikke nogen mindstemængde, man skal købe stof eller andre varer i.

Leveringstid og Track og Trace

Vores normale leveringstid er 2-5 hverdage i Danmark. For nærliggende lande skal tillægges et par dage. Til Grønland tager det lidt længere, da vi sender varerne med skib med mindre anden forsendelse aftales mellem os og kunden (forsendelse pr. fly er dyrt til Grønland og et tillæg til forsendelsesprisen som beregnes fra gang til gang). I nogle tilfælde skal vi bestille varen fra producenten, hvorved der går et par dage ekstra. I så fald vil vi holde dig adviseret om din ordrestatus og vil e-maile eller ringe til dig i tilfælde af forsinkelser. Vi forsøger at sende varer samme dag, som de bliver bestilt, hvis der betales med kreditkort.
Hvis betalingen sker ved en kontooverførsel sendes varerne,  når betalingen er registreret.
Når vi har afsendt en ordre med pakkepost modtager du en e-mail med et Track & Trace nummer, så du kan følge pakken på Post Danmarks hjemmeside.

 

Betaling

Private
1) Betaling med kreditkort. Når du betaler med kreditkort, reserveres beløbet på din konto. Vi hæver ikke beløbet før, vi har sendt varen til dig. Hvis du annuller ordren eller ordren ændres, hæves kun det reducerede beløb eller betalingen slettes.
2) Forudbetaling med kontooverførsel til bankkonto: 9318 0002328127.
Skoler og andre institutioner
De ovenfor nævnte betalingsmuligheder:
1) Betaling mod (evt. elektronisk) faktura, 8 dage netto kontant.
 

Fragt og ekspedition

Prisen for fragt og ekspedition afhænger af, hvor meget der bestilles. Prisen fremgår i indkøbskurven undervejs i bestillingsprocessen og dækker fragt og ekspedition og ikke fragt alene.
Ved små forsendelser er prisen lav, men typisk lidt mere end den rene portopris fordi materialer og ekspedition også indregnes.
Ved normale eller større forsendelser af typisk stof m.m. giver vi en indregnet rabat, fordi der typisk betales typisk mindre i fragt og ekspedition end vores faktiske portoomkostninger. Vi har således en graderet portoskala, for at at holde fragt- og ekspeditionspris på små forsendelser på et minimum.
Pakker til skoler og institutioner sendes også med Post Danmark, og vi vedlægger en faktura eller sender en elektronisk faktura.
De fleste metervarer kan foldes og sendes i en rektangulær pakke. Nogle få typer af metervarer tåler dårligt at blive foldet, hvorfor vi i stedet ruller varerne på et paprør. Forsendelse af pakker med disse dimensioner via Postdanmark koster desværre lidt ekstra. En del af det ekstra beløb bliver lagt på fragten og kan ses i kurven under bestillingen.

Internationale ordrer og told

Vi sender gerne bestillinger til udlandet. Prisen for forsendelse afhænger af, hvor pakken skal sendes hen og hvor stor den er. Vi følger generelt Post Danmarks priser. Prisen for forsendelse fremgår i indkøbskurven under varebestilling. Bestillinger som sendes udenfor Danmark kan kun betales med kreditkort.
BIC/SWIFT: KRONDK22
IBAN: DK97 9318 0002328127

Told

Der betales ikke told ved forsendelse til lande i EU.
I nogle lande udenfor EU skal der betales en afgift, når varen importeres.
Beløbet varierer fra land til land. Vi har ingen inflydelse på hvordan varer fortoldes.
Vi lægger en faktura i pakken, så myndighederne i andre lande kan se, hvad pakken indeholder.
Læs her om fortolding i Norge

Udsolgte varer

Er en vare midlertidig udsolgt skal vi først bestille den før den kan leveres. Nogle varer kan ikke bestilles igen. Vi gør hvad vi kan for at holde hjemmesiden opdateret i henhold til varelageret og informerer dig pr. telefon eller email, hvis en vare ikke er hjemme.

Fortrydelsesret

Har du bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den fælgende hverdag. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage pg få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. Lovene om fortrydelsesret og returnering (Forbrugeraftaleloven og Købeloven) er ændret pr. juni 2014 og disse handelsbetingelser afspejler de ændringer.

Du har 14 dages fortrydelsesret for varer købt over Internettet. De 14 dage starter fra det tidspunkt, du modtager varen. Du benytter fortrydelsesretten ved, inden fristen udløber, at returnere varerne til os med posten eller aflevere dem i butikken. Det er ikke nok, at du nægter modtagelse af pakken.
Det er tilstrækkeligt, at du inden de 14 dage har afleveret varen til postvæsenet. Når du returnerer varer, bedes du via info@fjoelner.dk oplyse om ordrenummeret samt dit kontonummer, hvortil returbeløb kan sendes.

Returbeløb: Benytter du dig af fortrydelsesretten, får du en hele eller dele af købesummen tilbage. I henhold til loven (juni 2014) har du ret til at tage varen i brug. Til gengæld kan der ske fradrag i det beløb, der returneres til dig. Hvilken del af købsbeløbet, der returneres afhænger af en konkret vurdering af værdiforingelsen af varen. Som oftest vil vi returnere det fulde beløb. Typisk returneres det fulde beløb ved returnering uden ibrugtagning. Dog betragter vi fx opklipning af stof eller mønstre, syning i lapper, strygemærker eller lignende som en 100 % værdiforringelse, fordi vi ikke kan sælge varen efterfølgende, hvorfor 0 kr returneres i sådanne situationer. Tilbagebetaling sker senest 14 dage efter, at vi har modtaget information om, at du har afsendt varen eller når vi modtager returvaren og har vurderet dens returværdi.

Returfragt:Køber skal selv afholde udgifter til returfragt.

Reklamation

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på info@fjoelner.dk eller +4586625414.

Klagegang

Du har ret til at klage over et køb eller vores håndtering af en reklamation til klageorganet: Center for Klageløsning, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark (www.forbrug.dk elle www.minsag.forbrug.dk). Hvis du vil klage kan du bruge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens klageformular
eller EUs klageinstans.

Der tages forbehold for eventuelle trykfejl på hjemmesiden, prisændringer, udsolgte varer samt svigtende leverancer.
Vi gør opmærksom på at farvegengivelsen kun kan betragtes som vejledende, da farverne på computerskærme kan variere.